Od dnia 1 lipca 2018 r. rodziny mogą składać wnioski on-line o świadczenie z programu „Dobry Start”, natomiast w formie papierowej od dnia 1 sierpnia 2018 r.

300 złotych – tyle wynosi świadczenie „Dobry Start” dla każdego uczącego się dziecka w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają świadczenie do ukończenia przez nie 24 roku życia. Świadczenie „dobry start” przysługuje bez względu na dochody i po raz pierwszy trafi do rodzin w tym roku.

Jak otrzymać świadczenie „Dobry Start”?

Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka musi złożyć wniosek. Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” – można składać już od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia drogą tradycyjną (papierową).

Ważne! Złożenie wniosku o świadczenie "Dobry Start" w lipcu i sierpniu gwarantuje wypłaty świadczenia nie później niż  do 30 września.

Ważne! Wniosek należy złożyć najpóźniej do 30 listopada.

Gdzie złożyć wniosek?

Wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez te same instytucje, które realizują obecnie świadczenie wychowawcze w ramach programu „Rodzina 500+”. W przypadku rodzin zastępczych wnioski będą składane do powiatowych centrów pomocy rodzinie.
Adres instytucji: Urząd Gminy w Lnianie, ul. Wyzwolenia 7, 86-141 Lniano – pok. nr 6, w godzinach od 7.00 do 15.00, telefon kontaktowy: 52 3323761.

Kiedy rodzina otrzyma pomoc?

W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia.

 Uproszczona procedura

W celu usprawnienia i przyspieszenia procesu przyznawania świadczenia dobry start zrezygnowano z konieczności wydania i doręczenia decyzji administracyjnej – będą one wydawane i doręczane jedynie w przypadku odmowy przyznania wsparcia, a także w sprawach ustalenia nienależnie pobranego świadczenia. 

 

 

Dodatkowe informacje

Wsparcie przysługuje dzieciom raz w roku na rozpoczynający się rok szkolny. Świadczenie z programu „Dobry Start” jest zwolnione od podatku. Co więcej, nie podlega egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.

Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.

 

Do pobrania: Wniosek o ustalenie prawa do Świadczenia „Dobry Start”

https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/wzor-wniosku-o-swiadczenie

Jak złożyć wniosek o świadczenie dobry start on-line?

https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/jak-zlozyc-wniosek-o-dobry-start-online

Informujemy, że korespondencja do Beneficjentów programu „Dobry start” wysyłana będzie z poniższych adresów poczty elektronicznej:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.